First use - première utilisation

• In english in the second part

1ère session avec notre dot2 core
    Un week-end à éclairer un petit festival d’arts visuels avec un kit modeste mais varié (lyres spot, PAR à LED, sun strip et face traditionnelle). Le meilleur test pour confirmer que nous avons faits le bon choix d’acquérir très vite une dot2.Utilisation vraiment simple mais performante. Une prise en main anticipée avec la version PC et quelques essais à la livraison mais codage en partant de zéro sur place sans perte de temps à part un méchant crash que j’expliquerai plus loin.Un vrai plaisir à utiliser et manipuler avec une petite restriction sur la palette d’effets un peu limitée. Après deux shows différents, une multitude de copies, déplacements, ajouts, corrections, elle est définitivement adoptée et jouera sur du plus lourd.
    Mais il faut corriger un bug (ou nous expliquer ce que nous faisons de travers) : le programmeur est vide, on joue la cue 1 d’un exécuteur et on ajoute la cue 1 d’un second exécuteur. On veut enregistrer ça par la combinaison « touche MA » + « touche STORE » dans un nouvel exécuteur… la nouvelle cue semble bien enregistrée mais la console est bloquée. À part cet exécuteur, plus aucune touche ne répond et la seule solution est d’éteindre la console et de la rallumer. Au réveil, la nouvelle cue n’existe pas.

1st session with our dot2 core
    A weekend to make the light in a small festival of visual arts with a modest but varied kit (moving spot, PAR LED, sun strip and traditional spotlight). The best test to confirm that we made the good choice acquire one dot2. Really simple but successful use. A handling anticipated with the onPC version and some tries in the delivery but the coding by starting at zero without waste of time except for a miserable crash which I shall explain farther. A real pleasure to use and to manipulate with a small limitation on the limited pallet of effects. After two different shows, a multitude of copies, moves, additions, corrections, it is definitively adopted and will play on biggest shows.
    But it is necessary to correct a bug (or explain us what we are doing of fault): the programmer is empty, we play the cue 1 of an executer and we add the cue 1 of a second executer. We want to record that by the combination " touch MA " + " touch STORE " in a new executer. The newcue seems registered but the dot2 is blocked. Except for this executer, no more touch works and the only solution is to switch off the console. In the awakening, the new cue does not exist.

• I want to thanks the support service and Axente support to for there answers and time the spend with me: there is a misunderstanding about using StoreLook function (the documentation is not very clear) and a bug if you don't do the right things:

Press MA + Store together, then release the 2 keys, then press the Executor key.

If the console seems to be blocked : press MA key twice and every things work !

Great ;)
    After many uses: great console.

I expect to see some features as the ability to have the exec fader don't OFF the exec but only fade out the running cue.